Általános Szerződési Feltételek

 ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló (fogyasztó), az iriszegeszsegtar.hu weboldal használatával kinyilvánítja, hogy megismerte és elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF), melyeket a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:77–6:81. §-ai alapján állítottunk össze. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.

1.      Üzemeltetői adatok:

• Cégnév: Beliczai és Beliczai Bt.

• Székhely:6000, Kecskemét, Petőfi Sándor utca 11.

• Adószám: 20477598-2-03

• Cégjegyzék szám: Cg. 0305103662/94,

 • Szerződés nyelve: magyar

• Elektronikus elérhetőség: www.iriszegeszsegtar.hu

·       Elektronikus levelezési cím: iriszegeszsegtar@gmail.com

• Telefonos elérhetőség: +76/417-363

• Számlaszám: 11732002-20327527

 • Nyilvántartásba vevő hatóság:  Bács-Kiskun Vármegyei Cégbíróság.

A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételekben a továbbiakban: üzemeltető.

 A tárhelyszolgáltató elérhetőségei:

NÉV: Shoprenter Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság.

SZÉKHELY: Debrecen, 4028 Debrecen, Kassai út 129.

ELÉRHETŐSÉG: +36 1 234 5011

WEBOLDAL: www.shoprenter.hu.

Felek: Eladó és Vevő.

Megrendelés: a Vevő egyoldalú jognyilatkozata, amely során a Vevő Termék(ek)et rendel meg az Eladótól, és amely a jelen ÁSZF-ben leírtakkal összhangban kerül átadásra.

Reklamáció: a Vevőnek a megvásárolt Termékkel kapcsolatban felmerült kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényének az Eladó irányában történő bejelentése.

Szállítási cím: a Vevő által megadott természetbeni cím, mint a Termékek átvételének helye, mely Magyarország területén található.

 Termék: az Eladó honlapján kínált és megvásárolható áru.

Vevő: az a személy, aki a jelen ÁSZF-ben leírtakkal összhangban elektronikus úton az Eladó Webáruházán keresztül rendel az Eladótól Terméket, és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban "Ptk.") alapján fogyasztónak minősül.

2.      Megvásárolható termékek köre

A webáruházban forgalmazott termékek elsősorban étrend-kiegészítők, vitaminok, ásványi anyagok, gyógyhatású készítmények, természetes alapú kozmetikumok, gyógyteák, bioélelmiszerek, illóolajok, valamint egyéb egészségmegőrzést támogató termékek. A webáruházban található minden termék részletes leírással, bruttó árral, valamint – ha releváns – alkalmazási javaslattal és összetevőlistával szerepel. A termékek megvásárlására  online, a weboldalon keresztül van lehetőség. Fontos tudnivaló: A webáruházban forgalmazott étrend-kiegészítők és gyógyhatású készítmények nem minősülnek gyógyszernek, és nem alkalmasak betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására. Az étrend-kiegészítők használata nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. Ne lépje túl az ajánlott napi adagot!  A bioélelmiszerek, illóolajok és gyógyteák természetes eredetű termékek, amelyek minősége és összetétele előre nem garantáltan azonos minden tétel esetében, így a termékek hatása egyénenként eltérő lehet. A termékek elérhetősége, ára, csomagolása és tulajdonságai előzetes értesítés nélkül változhatnak. Terhesség és szoptatás ideje alatt a gyógynövénytartalmú készítmények alkalmazása előtt minden esetben konzultáljon kezelőorvosával vagy gyógyszerészével.

3.      Rendelési információk

A megjelenített termékek a Webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy személyesen a a megrendelő vagy meghatalmazottja által történhet. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a jogszabályban előírt általános forgalmi adó (ÁFA), azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

A Vevő köteles a megrendelés során kiválasztott fizetési mód szerint, a termék vételárát és a szállítási díjat megfizetni.

Külön csomagolási költséget nem számítunk fel.

A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része.

A rendelés menetével és a szerződéskötés technikai lépéseivel kapcsolatban jelen ÁSZF későbbi pontja ad részletes tájékoztatást.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

A megrendelés elküldése még nem minősül szerződéskötésnek. A szerződés kizárólag akkor jön létre, amikor az Üzemeltető e-mailben visszaigazolja a megrendelést, és ezzel elfogadja a Vevő ajánlatát.

A rendelés menete

 A. A kiválasztott terméket a Kosár ikonra kattintva. A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is.

B. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Amennyiben minden adatot rendben talál, és megrendelés mellett döntött akkor a Pénztár gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

C. Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

A megrendelés véglegesítése előtt a Vevő a Kosár menüpontban módosíthatja a megadott adatokat (pl. szállítási cím, mennyiség), illetve bármikor visszaléphet az előző lépésekhez. A megrendelés elküldését követően, de a visszaigazolás előtt az esetleges elírt adatokat az ügyfélszolgálaton keresztül lehet korrigálni.

4. Regisztráció

A ’Bejelentkezés’ gombra kattintva, majd a ’Regisztráció’ lehetőséget választva, ekkor a rendszer átirányítja Önt arra az oldalra, ahol megadhatja a regisztrációhoz szükséges adatait. A folyamatot véglegesítheti, ha az oldal alján található ’Regisztráció’ gombra kattint. A regisztrációt követően azonnal lehetősége van vásárolni a honlapunkon, lehetősége van megtekinteni az összes rendelését.

A felhasználói fiókban lehetőség van a megadott adatok módosítására, valamint elfelejtett jelszó esetén új jelszó igénylésére.

 5. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8:00 és 12:00 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de a munkaidőn kívül beérkezett rendeléseket csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. A szerződés teljesítési határideje raktáron lévő termékek esetén általában 3–5 munkanap, legkésőbb 14 napon belül. Nem raktáron lévő termékek esetén a teljesítés ideje a beszerzési helytől függően 5–15 munkanap is lehet, amelyről a Vevőt külön e-mailben tájékoztatjuk.

Az üzemeltető minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a termékismertetők naprakészek legyenek. Ugyanakkor fenntartjuk a jogot, hogy a beszállítók által végzett technikai módosítások miatt a termékek leírása előzetes értesítés nélkül változhat. Ilyen esetben a Vevőt elállási jog illeti meg.

6. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetésének módja

 A megrendelt termék fizetésének módja

• Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket. (bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között találja meg)

• Személyesen történő teljesítés: Ez esetben Ön az üzemeltető telephelyén forintban fizeti meg a termék vételárát, vagy készpénzben, vagy bankkártyával.

 • Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott GLS vagy MPL futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben kifizetni. Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.

• Utánvéttel fizetés esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a kézbesítőnek készpénzben vagy kártyával kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza papíralapon, vagy a Vevő által megadott e-mail címre elektronikus formában küldjük el. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

 Házhoz szállítás díjszabása

• Rendelési érték 0-19.999 Ft között a házhoz szállítás díja GLS futárszolgálattal 3289, MPL futárszolgálattal 1989.

• Rendelési érték 20.000 Ft felett ingyenes.

• Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez +350 Ft hozzáadódik.

A feltüntetett szállítási díjak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák.

7. Szállítási határidő

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 3–5 munkanapon belül történik a kiszállítás. Nem raktáron lévő termékek esetén a teljesítési idő 5–15 munkanap lehet, a beszállítótól függően. Amennyiben a Szolgáltató a vállalt határidőt nem tudja tartani, erről haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt, aki jogosult új határidőt elfogadni vagy elállni a szerződéstől.

Amennyiben a Szolgáltató a vállalt teljesítési határidőt nem tudja tartani, erről haladéktalanul értesíti a Vevőt, aki jogosult új határidőt elfogadni vagy elállni a szerződéstől.

8. Házhoz szállítási információk

A webáruházunk által kapott megrendeléseket a GLS, MPL futárszolgálat futárai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését. Kérjük, csak akkor válassza az utánvétes fizetést, ha a kézbesítés idejére biztosítani tudja a rendelés teljes összegének (a termék(ek), szállítási és utánvét díjának) kiegyenlítését a futár részére, készpénzben vagy bankkártyával.

Amennyiben a Vevő a megrendelt csomagot nem veszi át, és az visszaszállításra kerül, úgy a Szolgáltató jogosult a szállítási és visszaszállítási költséget a Vevőre terhelni. Újraküldés kizárólag a teljes összeg előre történő kiegyenlítése esetén történik. A megrendelés visszaigazolása szerződéskötésnek minősül, így az átvétel megtagadása jogszerű elállás hiányában nem mentesíti a Vevőt a költségek viselése alól.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

9. Postai szállítással kapcsolatos információk

A postai szállítás során bekövetkezett sérülést, hiányt vagy részleges elveszést a csomag átvételekor kérjük, haladéktalanul jelezze, lehetőség szerint a kézbesítőnél jegyzőkönyv felvételével. Ha a jegyzőkönyv felvétel nem történik meg, kérjük, hogy a kárt az átvétel napjától számított legkésőbb 3 napon belül írásban jelezze felénk, hogy a kárigényt a postai szolgáltató felé határidőben továbbítani tudjuk.  Fontos: a fogyasztói szavatossági és jótállási jogokat e határidő nem érinti, azokat a jogszabályban meghatározott időn belül érvényesítheti. Amennyiben a termék a kézbesítés során megsérül vagy hiányosan érkezik, az üzemeltető a jogszabályi kötelezettségei szerint jár el (pl. cseretermék küldése, vételár visszatérítése).

10. Elállási jog

A fogyasztónak minősülő vásárlót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amelyet a termék átvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül gyakorolhat. Az elállási jog gyakorlása történhet írásban (pl. e-mailben vagy postai úton tértivevényes levélben), egyértelmű elállási nyilatkozattal. Az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően a Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja annak megérkezését.

Az elállási jog gyakorlása esetén a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell küldeni az eladó részére. A termék visszaküldésének közvetlen költsége a fogyasztót terheli. Az eladó a visszaküldött áru beérkezését, vagy a visszaküldés igazolását követő 14 napon belül köteles a fogyasztó részére visszatéríteni a teljesítés során megfizetett összeget – beleértve az alapszintű szállítási díjat is, amennyiben az a legkedvezőbb elérhető szállítási mód volt. Ez alól kivételt képez, ha a fogyasztó a szokásosnál drágább szállítási módot választott, melynek többletköltségét a Szolgáltató nem téríti vissza.

A termék kipróbálása kizárólag a rendeltetésszerű használat megállapítására korlátozódhat. A fogyasztó kizárólag abban az esetben felel az értékcsökkenésért, ha az a szükséges kipróbáláson túlmutató, nem rendeltetésszerű használatból ered.

Fontos! A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének d) és e) pontja értelmében az alábbi esetekben:

  • Olyan zárt csomagolású termékek esetén, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okból nem küldhetők vissza, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta (pl. étrend-kiegészítők, élelmiszerek, kapszulák, porok).  Egészségvédelmi/higiéniai okokból.
  • Rövid időn belül romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékek esetén.

Ez azt jelenti, hogy az általunk forgalmazott étrend-kiegészítők esetében csak bontatlan, sértetlen csomagolású termékek visszaküldésére van lehetőség. A felbontott, felnyitott vagy higiéniai okokból vissza nem zárható csomagolású termékek esetében az elállási jog nem érvényesíthető.

Elállási nyilatkozatminta

(Csak akkor töltse ki és küldje vissza, ha el kíván állni a szerződéstől!)

Címzett: [Webáruház neve]
Székhely: [Cím]
E-mail: [E-mail cím]
Megrendelésszám: [XXXXXXX]

Ezúton nyilatkozom, hogy elállok az alábbi termék(ek) megvásárlására irányuló szerződéstől:
Megrendelés időpontja: [Dátum]
Átvétel időpontja: [Dátum]
Termék(ek) megnevezése: [Pl. C-vitamin 1000 mg étrend-kiegészítő]
Vásárló neve: [Név]
Vásárló címe: [Cím]
Vásárló aláírása: (csak papíron történő benyújtás esetén)
Dátum: [Dátum]


11. Jótállás

Webáruházunkban jelenleg nem forgalmazunk olyan termékeket, amelyekre a vonatkozó jogszabályok kötelező jótállást írnak elő. Amennyiben a jövőben jótállásra kötelezett termék kerül forgalmazásra, a jótállási feltételeket külön tájékoztatóban és a termék mellett is elérhetővé tesszük.


12. Szavatosság

Kellékszavatosság

A vásárlót a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) 6:159–167. §-ai alapján kellékszavatosság illeti meg a webáruházunk által értékesített termékekre – ideértve az étrend-kiegészítőket is. Ennek keretében a fogyasztó kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, illetve – ha ezek nem lehetségesek – árleszállítást vagy a szerződéstől való elállást.

Fontos tudni, hogy az étrend-kiegészítők minőségmegőrzési idővel rendelkező, romlandó termékek, ezért kellékszavatossági igény csak a minőségmegőrzési időn belül érvényesíthető.

A vásárló a kellékszavatossági igényét a hiba felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a teljesítéstől számított 2 éven belül érvényesítheti. Fogyasztónak minősülő vásárló esetében a teljesítéstől számított 6 hónapon belül észlelt hiba esetén vélelmezni kell, hogy az a teljesítéskor már fennállt, kivéve, ha ez a termék természetével vagy a hiba jellegével ellentétes.

Termékszavatosság

A Polgári Törvénykönyv 6:168–170. §-ai alapján a vásárlót termékszavatosság is megilleti, ha a megvásárolt termék hibás. Ebben az esetben a fogyasztó közvetlenül a gyártóval (vagy importőrrel) szemben érvényesítheti igényét, elsősorban a termék kijavítása vagy kicserélése útján.

A termék akkor minősül hibásnak, ha:

  • nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy
  • nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Étrend-kiegészítők esetén a termékszavatossági igény különösen az alábbi esetekben lehet releváns:

  • a termék szennyezett, sérült, hibás,
  • a csomagolás hibásan zárt vagy sérült,
  • a termék lejárt minőségmegőrzési idejű, és ez a forgalomba hozatalkor már fennállt.

A fogyasztó a hibát a gyártóval szemben annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

13. Panaszok intézése

Panaszkezelés módja és menete

A vásárlók a webáruház működésével, a termékekkel vagy a szerződés teljesítésével kapcsolatos panaszaikat az alábbi elérhetőségeken nyújthatják be:

  • Postai úton: Szalagházi Írisz Egészségtár, 6000 Kecskemét, Petőfi Sándor utca 11.
  • E-mailben: iriszegeszsegtar@gmail.com
  • Telefonon: +36 76 417 363
  • Ügyfélszolgálati idő: Hétfőtől péntekig, 9:00–17:00

A panasz közölhető szóban (telefonon keresztül), vagy írásban (postai úton vagy e-mailben).

Az írásban beérkezett panaszokra legkésőbb 15 napon belül írásban válaszolunk. A panaszokat, valamint az azokra adott válaszokat legalább 5 évig megőrizzük, és azokat a hatóság kérésére bemutatjuk.

Jogorvoslati lehetőségek nem megfelelő panaszkezelés esetén

Amennyiben a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy annak kivizsgálása nem vezetett eredményre, jogosult békéltető testülethez fordulni:

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád körút 4.
Weboldal: https://www.bacsbekeltetes.hu
Telefon: (az aktuális elérhetőségek a fenti weboldalon találhatók)

A békéltető testület eljárása önkéntes alapon működik, célja a felek közötti vita rendezése bírósági út igénybevétele nélkül.

Online vitarendezés

A fogyasztó jogosult az Európai Unió által működtetett online vitarendezési platform igénybevételére is. Az online vitarendezési platform az alábbi webcímen érhető el: