A 14 napos elállási jog a fogyasztókat védi az online (vagy más távollévők közötti) vásárlásoknál, és lehetőséget ad arra, hogy meggondolják magukat indoklás nélkül.
-
Magánszemély (fogyasztó) vásárlóra vonatkozik, nem céges vásárlásra.
-
Csak távollévők között kötött szerződésre érvényes (pl. webshop, telefonos rendelés).
-
Nem kell indokolni, ha visszaküldöd a terméket.
-
A termék kézhezvételének napjától számítva indul.
-
Ha több terméket rendeltél egyben, de külön érkeznek meg: az utolsó termék átvételétől indul a határidő.
A vásárlónak 14 napon belül írásban jeleznie kell az elállási szándékot (pl. e-mail, online űrlap, postai levél).
A kereskedő visszaigazolja az elállást.
Nem elég csak visszaküldeni a terméket, külön elállási nyilatkozatot kell tenni az email címünkre.
A terméket legkésőbb az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül vissza kell küldeni.
A visszaküldés költsége a vásárlót terheli.
A kereskedőnek legkésőbb 14 napon belül vissza kell utalnia a teljes vételárat.
A visszafizetést visszatarthatja, amíg vissza nem érkezik a termék.
Mikor nem élhetsz az elállási joggal? Ha a termék már kibontott.